Projekt Deff 2009

Tänkte börja tidigt med min deff i år. Deff, definiera muskler, innebär att man försöker "skala" av så mycket fett som möjligt och tappa så lite muskler som möjligt. Förra året jag gjorde detta så gick jag ned 7-8 kg om inte mer under en 3 månaders period utan att tappa för mycket muskler/styrka. 

Jag kommer köra efter samma koncept som jag gjorde då. Väldigt enkelt och verkar fungera för mig. Äter så lite kolhydrater (pasta, ris osv) och så mycket protein (kyckling, kött, fisk) som möjligt. Godis eller skräpmat kommer jag äta en dag i veckan, på lördagar. Detta för att fylla på det s.k kolhydratsförrådet och orka igenom en ny vecka av kontrollerat matintag. På min "ätardag" så kommer jag att få äta vad jag vill och känner för inom rimliga gränser. 

Jag ska försöka uppdatera min blogg lite oftare då det är ett perfekt sätt att själv hålla koll på hur det går med viktnedgången. Jag kommer även lägga upp bilder, som kommer se likadana ut då jag vill se själva resultatet. 

För er som inte gillar att jag lägger upp bilder på mig själv här, läs inte min blogg =) Vet inte hur många gånger jag fått kommentarer av "Anonym" där det står hur fet jag är, hur lite muskler jag har och så vidare. Vet du/ni vad ? Er åsikt struntar jag fullständigt i. Jag har inte frågat efter den, kommer inte göra det och jag kunde inte bry mig mindre =) Jag gör detta enbart för min egna skull och jag mår bra av det. 

Varför jag deffar är av två enkla anledningar: Jag vill se bra ut på stranden i sommar (vem vill inte det) och jag blir piggare av att äta mindre skräpmat och träna mer.

Jag glömde skriva att jag kommer även öka min träningsdos. Kommer köra mer kardioträning, konditionsträning. I början på deffen så kommer jag inte ha morgonpromenader på schemat av den enkla anledningen att det är för kallt =) Jag kommer dock försöka ta mig till gymmet och köra tuffa konditionspass innan frukost. Det verkar fungera bra för just mig! =) 

Så, imorgon börjar jag dagen med att väga mig och ta kort för att sedan, om tid finns, lägga upp vikt och bilder här på bloggen!

/J

Kommentarer
Postat av: Tjej, 23

jag brukar läsa din blogg och blev förvånad då jag läste de kommentarer du fått om ditt utseende. jag tycker du har en snygg kropp!!! Någon som kanske är avundsjuk...?

2009-01-26 @ 22:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0